Skip to content


DUF Rejser – Ekstrem dårlige erfaring med DUF rejser!

Jeg vil her fortælle om mig og mine venners utrolig dårlige oplevelse af rejse selskabet DUF rejser, der bl.a. tager til Destinationer som Sunny Beach, Golden Sands, Lloret de mar og flere destinationer.

Jeg håber at i vil tage jer tid til at læse vores rejse oplevelser med selskabet DUF rejser, dette er blot for at oplyse andre folk om at DUF rejser altså IKKE er det bedste rejseselskab og at de har en dårlig service!

Vi var i alt 5 gutter som havde bestilt en rejse på to uger i Sunny Beach ved rejse selskabet DUF rejser. Vi havde bestilt i rigtig god tid, tror næsten det var et halvt år før, og vi havde bestilt en rejse der med party pakkerne DUF rejser tilbød kom op på 7.2xx kr. per mand. Det var altså en dyr rejse vi havde købt ved DUF rejser, men valget var faldet på DUF rejser istedet for fx Viby da DUF rejser havde fri adgang til Den Glade Viking som vi sidste år befandt os meget på.

Vi gik så spændt og ventede på at tage afsted til Sunny Beach, med det vi troede var et godt selskab med høj service som en af deres varemærker. Dette skulle så vise sig at være lidt af en løgn. Vi havde en nedtælling kørende, og var alle sammen helt vild spændt på at rejse med DUF rejser, eftersom der er mange der rejser med DUF rejser.

Vi skulle rejse tidligt mandag morgen, tror allerede det var klokken 7 om morgenen at DUF flyet skulle flyve. Vi var i sommerhus fra fredag til lørdag, for at træne lidt op med noget druk til Sunny Beach. Vi missede derfor at Dennis’s telefon havde ringet med hemligt nummer nogle gange. Det var først søndag eftermiddag hvor vi så småt var begyndt at pakke at telefonen blev taget. Det var Jesper som er administrerende direktør for DUF rejser, der ville meddele at vores rejse til Sunny Beach med DUF rejser blev flyttet til mandag aften! Afrejse tidspunktet blev således også rykket til at vi først skulle rejse hjem mandag aften, istedet for natten til mandag. Vi havde alle regnet med at vi kunne komme på arbejde mandag eftermiddag, og det kunne vi altså ikke nu. Derfor måtte vi alle ringe til vores arbejdsplads en søndag og nogle mandag for at rykke dette.

For disse anstrengelser blev vi derfor lovet 2.500 kr. pr. person af Jesper, direktøren af DUF rejser som kompensation. Han fremsendte så en mail med de nye rejsetider, hvor vi stadig fik 14 dage, og skrev at vi ville få 2500 kr. pr. rejsedeltager som kompensation for dette svigt.

Dette lovede udemærket, udover at vi havde nogle veninder der skulle med samme fly der ned, og vi ville med den nye DUF rejseplan miste en aften med dem i byen. Vi havde således aldrig haft nogle problemer med Viby, hvilket var rejseselskabet vi var med året forinden. Nogle havde endda rejst før dette, også med Viby som rejseselskab, og heller ikke her havde været det mindste problem.

Vi kom således ned i Sunny Beach, meget tidligt tirsdag morgen. Nede i Sunny Beach var alt næsten som det skulle være. DUF rejser’s hjemmeside var DÅRLIG opdateret, virkelig dårlig endda, så stam barer, diskoteker osv var ikke altid det rigtige. Udflugterne var okay, bortset fra at bådturen blev rykket fra tirsdag eller onsdag til søndag grundet dårlig vejr. Dette gjorde at de fleste jo skulle hjem søndag aften eller tidligt mandag morgen, så fri bar på skibet blev ikke rigtig udnyttet til det fulde som der ellers var blevet lovet man kunne. Kun af os 5 der drak rimelig meget for de andre.

Det var også at bemærke at DUF rejse guiderne drak, næsten alle sammen varr stang Bacardi hver aften. Flere gange så vi nogle DUF rejse guider/fest guider, være så fulde så vi følte os næsten ædru. Vi kendte også en gruppe på 6 piger der havde prøvet flere gange at komme alene over til DUF rejse guiderne fordi de var blevet væk fra deres veninder, og ikke kunne blive fulgt hjem til deres hotel fordi DUF guiderne mente at hotellet lagde en smule langt væk fra Den Glade Viking. Dette betød så at DUF guiderne lod disse pige gæster gå alene hjem i et land som Bulgarien, hvilket de selv på det kraftigste fraråder.

Dette var altså slet ikke noget som vi havde regnet med, eftersom vi havde hørt og troet at DUF rejser havde en høj service grad. DUF rejser viste sig altså at have nok den laveste service grad, eftersom Viby flere gange havde fulgt gæster hjem, og endda havde en “følg gæster hjem”-ordning, så man altid havde mulighed for at blive fulgt hjem. Om denne ordning blev overholdt skal jeg ikke kunne sige, men jeg hørte i hver fald ikke om Viby gæster der ikke blev fuldt hjem.

Derudover var der det aspekt at vi flere gange ringede hjem til Danmark for at forhøre os om pengene nu var gået ind på kontoen som han havde lovet de ville gøre. Han havde sagt at de ville gå ind tirsdag i uge 28. Dette regnede vi selvfølgelig helt klart med. Dette skulle så vise sig at blive overtrådt, og vi prøvede adskillige gange at få kontakt til hans mobil og hovede kontoret, det kunne jo bare være en forglemmelse. Vi oplevede her at han var utrolig svær at komme i kontakt med, også hovede kontoret ved DUF rejser viste sig at være ubrugelige. DUF hovedekontoret kunne nemlig ikke overføre penge, og slet ikke når det nu var med så mange penge det handlede om. DUF skyldte os således 12.500 kr. ingen af guiderne dernede kunne selvfølgelig hjælpe os med at komme i kontakt med ham. Nogle guider fra DUF rejser var selvfølgelig okay, ikke at tage fejl heraf. Vi snakkede bl.a. med en guide som ikke havde fået løn imens hun var dernede, og det var vidst (som jeg lige husker det) siden maj hun sagde det var sådan.

Vi blev selvfølgelig ved med at tjekke med banken og prøve at kontakte Jesper fra DUF rejser over telefon og mails. Dette var et problem der virkelig gik os på i de to uger vi var i Bulgarien. Mere om slutningen på denne sag længere nede.

Der kom så en af de gode guider ind til os den sidste søndag vi var der nede. Vi skulle jo som planlagt rejse mandag kl. 17 troede vi. DUF guiden kunne så altså fortælle os at vores fly var rykket! Nu var det søndag, og klokken var omkring 7-8 om aftenen, vi var egentlig så småt igang med at gøre os klar til at få noget at spise og så gå i byen for sidste gang i 2010 i Sunny Beach. Hun fortalte så at vores rejse var blevet rykket til mandag kl. 02 om natten, og vi kunne således ikke komme i byen. Vi mistede altså en hel nat, hvilket jo i Sunny Beach er det der er det vigtigste på rejsen. DUF viste sig altså at ødelægge vores rejse endnu mere. Vi var selvfølgelige utrolig trætte af den situation vi stod i, men kunne ikke gøre noget overhovedet, og DUF guiden fortalte bare at vi kunne klage når vi kom hjem. Mere kunne hun ikke gøre.

Det skal lige siges at sejlturen også i denne uge blev rykket til om søndagen så folk ikke kunne drikke ordenlig, igen pga. dårligt vejr.

Vi rejste så hjem med DUF rejser der ellers mener at de giver en Drømmetur/retur. Efter vores erfaringer passer dette altså ikke, DUF havde på alle måder skuffet os.

Tilbage til de 12.500 som DUF skyldte os. DUF rejser var som sædvanlige ufattelig svære at komme i kontakt med. Det lykkedes os efter 3 uger, altså i uge 31 at få pengene sat ind på kontoen. Dette var efter en masse mails hvor vi forklarede at hvis de ikke snart gik ind, så ville vi trække DUF rejser til forbrugerklage rådet, og på den måde skabe dårlig omtale til DUF. Det har været en lang og sej kamp om at få de 12.500 som DUF skyldte os, hvor der har været ringet til dem flere gange om dagen.

Vores erfaring med DUF rejser, Sunny Beach og Bulgarien er altså at man skal lade vær med at rejse med DUF rejser, og vi fraråder alle at rejse med DUF rejser, eftersom de hvad vi oplevede ikke har høj service, og kan være utrolige svære at komme i kontakt med. Derimod vil mine venner og jeg anbefale et selskab som Viby som de år vi har rejst med dem ikke har haft nogle problemer, ændret i fly planlægningen eller noget andet. Det kan ikke passe at folk som bestiller et halvt år før skal rykkes fordi DUF rejser er kommet til at overbooke flyet. Dette er utrolig dårlig service af DUF og vi vil derfor fraråde alle at rejse med dem.

Til sidst vil jeg bede andre der har dårlige erfaringer med DUF skrive en kommentar til indlægget, til diskussion om DUF rejseselskab.

Posted in Generelt.

Tagged with , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .


2 Responses

Stay in touch with the conversation, subscribe to the RSS feed for comments on this post.

  1. Simon says

    Læs flere beretninger om DUF rejser her:
    http://www.trustpilot.dk/review/www.duf-rejser.dk

    Der er flere som føler sig snydt over den behandling de har fået ved DUF rejser. Tag og læs de anmeldelser af DUF rejser der er ovenover.

  2. Mikkel says

    Tror sgu nok lige jeg vil overveje det en ekstra gang inden jeg rejste med dem…

    hvis man søger på duf rejser kommer denne her op

    http://woox.dk/duf-rejser-oplevelse-rejs-aldrig-med-duf-rejser-anmeldelse/



Some HTML is OK

or, reply to this post via trackback.